רונן מרדכי גרין, יזם נדל”ן ובעליה של חברת ברקליס, מתגאה בפרויקט “המלון הצף הראשון בישראל” שישנה את פני התיירות בים המלח.
רונן מרדכי גרין מקים מלון צף בים המלח בסגנון המלדיביים
ים המלח צפוי להפוך ליעד התיירותי המוביל בישראל, משרד התיירות פרסם מכרזים לבניית מלונות בים המלח להוספת 4,000 חדרי מלון שיתווספו ל- 5,000 החדרים הקיימים בים המלח.
רונן מרדכי גרין מסביר כי מדינת ישראל לא השקיעה בים המלח לחינם, האזור שהיה בעבר מוקד עלייה לרגל הפך למיושן ולא אטרקטיבי על אף הפוטנציאל הרב הגלום באזור.
לאחרונה ים המלח התחדש במתחם אקספו DOME, היכל אירועים וכנסים גדול עם כיפה גדולה בגובה של 20 מטר, יאפשר אירוח של כ- 5,000 איש שייהנו ממתחם מתקדם טכנולוגית והנדסית ויפתח לקראת סוף השנה.
ע”פ דבריו של רונן מרדכי גרין (בתעשייה גם מכנים אותו מוטי גרין) הזוכה הגדולה של מכרז המלונות בים המלח היא חברת ברקליס פפו ים המלח, החברה זכתה לנתח הגדול במכרז עם שני מגרשים אטרקטיביים.
בעוד שמגרש אחד יכלול שני מגדלים למלונאות ומגורי יוקרה, הפרויקט הייחודי הוא המלון הצף בסגנון המלדיביים שחדריו יבנו על ים המלח.
המלון הצף הראשון בישראל יכלול כ- 200 חדרים, כדי להציג פרויקט מרשים שהוביל לזכייה במגרש 113, ברקליס פפו ים המלח הציגה תכנון של מלון שאפתני במיוחד וכולל חדרים צפים עם בריכות פרטיות עם מים מתוקים, בריכה גדולה, מבנה מלון מרשים עם אולם כנסים, לובי גדול וספא מפנק.
בעלי קבוצת ברקליס, רונן מרדכי גרין (מוטי גרין), מתגאה בפרויקט שרבים בישראל חיכו לו : “למרות שמדובר על פרויקט שמצריך תעוזה גדולה, זה היה רק עניין של זמן שפרויקט כזה יניע גלגלים בישראל, מדובר על מלון יוקרה שטרם הוקם בישראל. להקים מלון על הים בסגנון המלדיביים זה לא משחק ילדים וברור לכל שלא מדובר על מלון רגיל, נצטרך לעמוד בדרישות בנייה מחמירות, לשמור על ים המלח ולהציג פרויקט אקזוטי ויוקרתי שימשוך ישראלים ותיירים מכל העולם שירצו לדלג בין סגנון דובאי בהיכל הכנסים דום אקספו לבין מלון צף בסגנון האיים המלדיביים”.
לגבי מועד פתיחת המלון החדש מוסיף רונן מרדכי גרין: “לאחר שזכינו במכרז אנחנו עוברים בימים אלו לשלבי הבנייה, הם לא קצרים וכאמור מצריכים השקעה מרובה, אנחנו צפויים לסיים את הבנייה ולפתוח את המלון בעוד כארבע שנים”.
האם שווה להקים מלון חדש בישראל? רונן מרדכי גרין מסביר
יזמים רבים מחפשים הזדמנויות בישראל, מיליוני תיירים מגיעים לארץ וישראלים רבים גם הם נהנים ממלונות בארץ, האתגרים הגדולים בהקמת מלון בישראל הם מיקום המלון, הסגנון החדשני שלו ורמת התפעול והשירות שהמלון יספק לאורחיו.
מלון עם תמה ייחודית כמעט ולא נבנה בישראל ופרויקטים כדוגמת מלון צף בים המלח נחשבים לפרויקטים נדירים בענף המלונאות בארץ.
משרד התיירות פרסם את מכרז המלונות בזמן הנכון, עם פיתוח מואץ לים המלח, טיילת חדשה והיכל כנסים ואירועים גדול, הביקוש הרב של היזמים למגרשי מלונאות בריביירה החדשה בים המלח מובן לכל יזם נדל”ן.
בשנים האחרונות רונן מרדכי גרין ידע למקד את תשומת הלב היזמית אל ים המלח: “מי שהבין את הפוטנציאל של ים המלח זכה וזכה בגדול, בשנים הקרובות נראה ים מלח אחר מהמוכר לנו בעבר, ים מלח תוסס ומלא פעילויות ומבקרים”.
בנושא אחר, לאחרונה רונן מרדכי גרין וחברת ברקליס השכירו את מתחם עיר המלכים לשעבר לרשת הענק מיוון, ג’מבו, אשר פתחה באילת את סניפה הראשון בישראל.