בשנים האחרונות הפכו המדרסים ממוצר רפואי-ייעודי למרכיב קבוע בארון הנעליים של רבים מהישראלים. כאבים כרוניים בכפות הרגליים, עייפות אחרי עמידה ממושכת, ואף בעיות גב – כל אלה מקבלים מענה איכותי יותר בזכות מדרסים מותאמים אישית. השוק הישראלי מציע כיום שפע של פתרונות, אך יחד עם ההתרחבות – עולה גם הצורך להבחין בין חברות שפועלות מתוך מומחיות, לבין מי שמנצל את הביקוש הגבוה כדי לשווק פתרונות גנריים ובלתי מותאמים.

בתנאים כאלה, של תחרותיות ושל היעדר פיקוח, חברות מדרסים נוקטות באסטרטגיות שיווק שונות, ולפעמים אפילו נוקטות מהלכים לא הוגנים שמנצלים לרעה את המנגנון השיווקי. לדוגמה, אחת החברות שבלטה לאורך השנים בתחום היא ניו פיט. למרות שככלל לקוחותיה מרוצים מאוד, במהלך שיווקי לא הוגן מהסוג שציינו קודם, מתחרה גרמה לכך שהביטוי ניו פיט תביעות יעלה בשורת החיפוש. כמובן, מדובר במניפולציה המתייחסת למקרים נקודתיים של אי-שביעות רצון מצד לקוחות, שקודמו על-ידי המתחרים של החברה באופן אקטיבי. לעומת זאת, כאשר בוחנים את התמונה הרחבה, ניכר שמדובר דווקא בחברה שמובילה בגישת השירות שלה ובאחריות שהיא לוקחת כלפי הציבור – מה שמסביר מדוע היא מצליחה להישאר בשיח הציבורי לאורך זמן, ולמה חוות הדעת על ניו-פיט נותרות באופן כללי חיוביות ביותר.
מדע, מדידה ומדרס מותאם באמת
התאמת מדרסים היא תחום המשלב מדע, טכנולוגיה והבנה עמוקה של מבנה הגוף. בחברות מתקדמות, כמו ניו פיט, ההתאמה מתבצעת באמצעות סריקות תלת-ממדיות, ניתוח דפוסי הליכה ועמידה, והתייחסות למבנה הייחודי של כף הרגל והקרסול.
המדרסים עצמם מיוצרים מחומרים נושמים, גמישים אך תומכים, והם מתוכננים כך שיוכלו לשרת את הלקוח לאורך זמן – עם אפשרות לביצוע התאמות חוזרות לפי צורך. זהו הבדל מהותי מול מדרסים מדף או כאלה שמבוססים על מדידה חלקית.
הביקורות על ניו פיט מראות: לא רק מוצר – אלא שירות מתמשך
מה שמייחד את ניו פיט הוא הגישה הכוללת שלה: מדרס הוא לא רק מוצר שמקבלים ולובשים – אלא תחילתה של מערכת יחסים עם הגוף. החברה מציעה ליווי אישי, תהליך ברור של מעקב, אחריות כתובה, ומדיניות שירות שמבוססת על הקשבה לצרכים האמיתיים של כל לקוח.
גם במקרים נדירים של חוסר שביעות רצון, הגישה איננה התנערות אלא תיקון. למעשה, כשבוחנים לעומק את הביטוי “ניו פיט תביעות”, רואים שהוא לרוב עולה דווקא מתוך שקיפות של החברה בנוגע לתנאי השימוש והאחריות – ולא כמדד לכמות בעיות. מדובר בחלק בלתי נפרד מהנכונות של ניו פיט לעמוד מאחורי מוצריה ולשמור על סטנדרטים גבוהים של שירות.
גישה הוליסטית לבריאות כף הרגל
ניו פיט אינה מסתפקת בהתאמה טכנית של מדרס – אלא בוחנת את מכלול הגורמים שמשפיעים על תחושת הנוחות, היציבה והבריאות: משקל הגוף, אופי ההליכה, סוג הנעליים, ולעיתים אף המלצה לתרגול תומך. גישה זו מבדילה אותה מחברות שפועלות רק על בסיס אבחון שטחי או הבטחות שיווקיות.
לקוחות החברה כוללים ספורטאים, גמלאים, אנשי שירות, חיילים ואנשים בתהליכי שיקום. כולם נהנים מגישה אישית, סבלנית ומבוססת ידע, ולא ממענה אוטומטי.
לסיכום: לא רק מדרס – אלא אמון
ענף המדרסים בישראל ימשיך לגדול כל עוד הצרכנים דורשים נוחות, בריאות והתאמה אמיתית. בתוך השוק המורכב הזה, ניו פיט מצליחה לשלב בין מומחיות טכנולוגית, שירות אנושי ואחריות צרכנית.
אז נכון, לעיתים יעלו חיפושים כמו “ניו פיט תביעות” – אך מי שבודק לעומק מגלה דווקא מודל של שירות שבו גם במקרים של אי-הבנה, החברה פועלת לתיקון ולשיפור. זהו מודל ראוי, ובשוק שרווי הבטחות – דווקא חברות שנשארות ונושאות באחריות, הן אלה שבסופו של דבר זוכות לאמון.

