לירון קטלן, יזם דיגיטלי והבעלים של סוכנות “ניהול מוניטין” מסביר מדוע עסקים, ארגונים וחברות מוכרחים לטפל במוניטין שלהם בגוגל וברשתות החברתיות.
לירון קטלן, יזם דיגיטלי עם ניסיון של מעל 15 שנה בעולמות השיווק והפרסום, בעל תואר 2 בתקשורת וניו מדיה הקים את חברת ניהול מוניטין בשנת 2015 ומאז הספיק לעשות קמפיינים מסוגים שונים לאנשים הבכירים בתעשייה, בעולומות הבידור, יזמים ואנשי נדל”ן, פוליטיקאים, רופאים, עורכי דין, זמרים, שחקני כדורגל ועוד!
לירון קטלן: “איש ציבור או עסק שלא מודע לדברים שאנשים מוצאים עליו בגוגל, גם לא מודע שהוא מפסיד כסף בכל יום שמוצאים עליו דברים שליליים באינטרנט”
כאשר מחפשים איש ציבור, אדם פרטי או עסק בגוגל ורואים שיש עליו אזכורים שליליים, סביר להניח שנתרחק ממנו כמו מאש ונפנה למתחרה שלו. לכן, ניהול מוניטין הוא היבט חיוני באסטרטגיית השיווק של כל עסק. מוניטין חיובי יכול לעזור לך למשוך יותר לקוחות ולבנות אמון ונאמנות עם הקיימים.
עסקים, ארגונים וחברות חייבים לדאוג למוניטין שלהם בגוגל וברשתות החברתיות כי למוניטין שלהם יכולה להיות השפעה משמעותית על הצלחתם. הנה כמה סיבות מאת לירון קטלן מדוע ניהול מוניטין חיוני לכולם:
אמון ואמינות: מוניטין חיובי יכול לבנות אמון ואמינות עם לקוחות, עובדים ובעלי עניין. זה יכול לעזור לבסס את העסק שלך כמקור אמין ואמין של מוצרים או שירותים.
למשל אם אתם סטארטאפ בתחום המערכות ונגיד אתם עובדים על מערכת זימון תורים, וכמה אנשים שרוצים להשקיע בכם נכנסים בגוגל ורושמים את שם המייסדים או הבעלים של הסטארטאפ ויראו פסקי דין או כתבות לא טובות סביר להניח שהם ישימו את הכסף שלהם במקום אחר..לכן חשוב לנהל את “האמינות” והתדמית שלכם בגוגל.
תדמית מותג: מוניטין חזק יכול לעזור לבסס תדמית מותג חיובית ולהגביר את המודעות למותג. תדמית חיובית יכולה להוביל להגדלת המכירות, נאמנות גבוהה יותר של לקוחות וסיכוי טוב יותר למשוך כישרונות מובילים.
גיוס לקוחות: לקוחות פוטנציאליים חוקרים לעתים קרובות עסקים באינטרנט לפני שהם מקבלים החלטת רכישה. מוניטין חיובי יכול לעזור למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את גיוס הלקוחות.
תחשבו למשל אם יש לכם סוכנות תיירות ואתם רוצים לפרסם דילים ליעדים מסוימים, ואז לקוחות פוטנציאליים מחפשים את שם הסוכנות בגוגל ורואים ביקורות שליליות או כתבות ישנות שאנשים תבעו אתכם או שביטלתם לאנשים טיול ברגע האחרון או שאפילו דברים קטנים למשל שלא היו מרוצים מהדיל..דברים כאלו פשוט יבריחו לקוחות פוטנציאליים והם לא יסגרו איתכם! וכן, יש אופציה להעלים או להסתיר דברים כאלה ולהציג לראווה את הדברים החיוביים והטובים שלכם כמו שהטיולים שלכם טובים, חוות דעת טובות של לקוחות, סרטוני הסבר, תמונות תדמית, מאמרים ועוד!
ניהול משברים: מוניטין שלילי עלול לפגוע בעסק שלך ובתדמית המותג שלו. ניהול מוניטין יכול לסייע בהפחתת הנזק שנגרם עקב ביקורת שלילית, פוסט במדיה החברתית או משבר אחר.
נוכחות מקוונת: מוניטין חיובי באינטרנט יכול להגביר את הנראות והאמינות שלך בתוצאות של מנועי החיפוש. זה יכול לעזור להוביל תנועה לאתר שלך ולהגביר את המעורבות עם המותג שלך במדיה החברתית.
שימור עובדים: מוניטין חיובי יכול גם לעזור למשוך ולשמר כישרונות מובילים. עובדים רוצים לעבוד בחברות שיש להן מוניטין טוב ותרבות חברה חיובית.
בעידן הדיגיטלי של היום, חיוני לדאוג למוניטין שלך בגוגל וברשתות החברתיות. מוניטין חיובי יכול להוביל להגדלת המכירות, נאמנות לקוחות ותדמית מותג חזקה. מצד שני, למוניטין שלילי יכולה להיות השפעה משמעותית על הצלחת העסק שלך. לכן, עסקים, ארגונים וחברות חייבים לתת עדיפות לניהול מוניטין כדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח.
הנה כמה טיפים כיצד לשפר את תדמית העסק שלך באמצעות ניהול מוניטין:
לירון קטלן מסביר כי תמיד צריך לעקוב אחר הנוכחות המקוונת שלך: עקוב באופן קבוע אחר הנוכחות המקוונת שלך כדי לראות מה לקוחות אומרים על העסק שלך באתרי ביקורות, מדיה חברתית ופלטפורמות מקוונות אחרות. השב מיד לכל משוב או ביקורות שליליות וטפל בכל בעיה או דאגה שיש ללקוחות.
עודדו ביקורות חיוביות: עודדו את הלקוחות המרוצים שלכם להשאיר ביקורות חיוביות באתרי ביקורות כמו Yelp, Google לעסק שלי ופייסבוק. ספק שירות לקוחות מעולה, ובקש מלקוחות להשאיר ביקורות לאחר הביקור או הרכישה.
השתמש במדיה חברתית: השתמש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם כדי לקדם את העסק שלך ולתקשר עם הלקוחות שלך. סוכנות ניהול מוניטין יכולה לנהל עבורכם את הסושיאל החל מלשתף חדשות חיוביות ועדכונים על העסק שלך, השב להערות ולהודעות של לקוחות והשתמש במדיה חברתית כדי להציג את אישיות המותג שלך.
שיווק עם משפיענים: לשווק עם משפיענים בתעשייה או בקהילה שלך כדי לקדם את העסק שלך לעוקבים שלהם. חפשו משפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג וקהל היעד שלכם ומציעים להם מוצר או שירות משלימים בתמורה לפוסט.
להציע שירות לקוחות מעולה: לספק שירות לקוחות מעולה בכל שלב במסע הלקוח, החל מיצירת קשר ראשוני ועד לתמיכה לאחר המכירה. השב מייד לפניות ותלונות לקוחות ועשה מעל ומעבר כדי לעלות על ציפיות הלקוח.
בנה זהות מותג חזקה: בנה זהות מותגית חזקה שמתיישרת עם הערכים שלך ומהדהדת את קהל היעד שלך. השתמש במיתוג עקבי בכל ערוצי השיווק שלך וצור חווית לקוח בלתי נשכחת המשקפת את האישיות והערכים של המותג שלך.
על ידי ביצוע טיפים אלה, תוכל לשפר את תדמית העסק שלך, לבנות מוניטין חיובי שמושך יותר לקוחות ומצמיח את העסק שלך. זכרו שניהול מוניטין הוא תהליך מתמשך, והוא דורש מאמץ ותשומת לב עקביים כדי לשמור על תדמית חיובית.
צריכים שירות של ניהול מוניטין? מוזמנים לפנות אל הצוות של לירון קטלן עוד היום!
טלפון: 073-7755336