האינטליגנציה המלאכותית כאן. עד לא מזמן היא הייתה מין נקודת זמן ב״עתיד״ כזו שכולנו ידענו שתגיע, אבל הייתה שמורה בעיקר לספרים ולסרטי מד״ב. בשנים האחרונות הבינה המלאכותית נכנסה אל חיינו ברוח סערה, היא מתקדמת בקצב מסחרר והרכבת עליה היא רוכבת מרתקת, יפיפייה וסופר מהירה. אנחנו שומעים אנשים מדברים כל הזמן על צ׳אט ג׳יפיטי, על מידג׳רני (בינה מלאכותית שיוצרת תמונות ברמה מאד גבוהה) ועוד כלים רבים אחרים. כולנו חושבים על הAI מדברים עליו ומנסים להבין איך הוא הולך לשנות את החיים שלנו.
האמת היא שמדובר במהפכה מאד מרגשת שפותחת לנו דלתות מופלאות לעולמות קסומים בהם הדמיון האנושי יכול לבוא לידי ביטוי ולזהור באופנים מדהימים, שטרם נראו בעולם. נכון, חלקנו חוששים מהבינה המלאכותית אבל חשוב לזכור שעוד לא נולד האדם שיכול לעצור את הקידמה.
לצד החשש מהבינה המלאכותית, יש מי שמחבקים אותה בשתי ידיים, לומדים אותה לעומק, עוקבים אחרי החידושים שמגיעים ברמה היומיומית ונהנים לחבר בין עולמות התוכן האישיים שלהם, לבין הבינה המלאכותית – ולראות איך היא יכולה להפוך חלומות למציאות.
בתחום השיווק והפרסום AI כבר מחולל מהפכה מדהימה. אם אתם יזמים, בעלי עסקים או מנהלים חשוב מאד שתהיו עם היד על הדופק ותכירו את הדרכים בהם האינטליגנציה המלאכותית יכולה לגרום לעסק שלכם לעוף למחוזות חדשים. האמת היא שהיום כדי להפיק קמפיינים מצוינים, חכמים, מלאי יצירתיות שיוצגו ברשת במקומות הנכונים ויבלטו – צריך לייצר שילוב חכם ומדויק בין המוח האנושי עם הבינה המלאכותית.
יצאתי חמושה בסקרנות לחקור, ללמוד ולדבר עם מי שניצב בחוד החנית של שילוב AI בעולם השיווק – מנכ״ל סוכנות ״טומהוק״ שעוסקת בתחום מראשית ״מהפכת הבינה המלאכותית״, כדי שהוא ישפוך לנו אור על מה שקורה ממש עכשיו!
בריינסטורמינג בעידן הדיגיטלי: כיצד הדימיון האנושי והבינה המלאכותית יוצרים ניסים בפרסום
תומר הראל, מייסד ומנכ”ל חברת “טומהוק”, איש מרתק, חד מאד ומלא כריזמה, שמשלב בין מקצועיות, יצירתיות והתלהבות אמיתית, גרם לי להתאהב בכוח של ה AI. הראל עבד בתעשיות שונות וניהל במשך שנים את השיווק של אחד ממותגי האופנה הכי גדולים בארץ. ״בתור מנהל שיווק, באתי מהשטח, אז אני מבין יזמים, מבין מה הם באמת צריכים״ מספר תומר, ״ הלב שלי הוא בכתיבה אסטרטגית וקופירייטינג, אבל מהר מאד הבנתי שמי שלא עולה על רכבת הבינה המלאכותית, יישאר מאחור. עם ההבנה הזו יצרתי את החזון של טומהוק״.
חברת “טומהוק” משלבת בין שני עולמות לכאורה מנוגדים – מצד אחד, פרסום גרילה שמאתגר את השוק ומצד שני, שימוש בטכנולוגיות מדויקות כמו קרן לייזר. החזון של הראל הוא בעצם העתיד של עולם הפרסום כולו – לשלב בינה מלאכותית ופונקציות מדהימות כגון אוטומציות לעסק , עם קריאייטיב אנושי, מצחיק, נוגע ללב ויוצא דופן.
שם הסוכנות “טומהוק” מתאר בצורה מדויקת את החזון של הראל. גרזן הטומהוק, שימש את האינדיאנים במלחמותיהם נגד המערב. השם מסמל כוח, ויכולת התמודדות מדויקת עם האתגרים שהעולם המערבי והדיגיטלי מייצרים היום. סוכנות “טומהוק” מציעה פתרונות פרסום דיגיטליים פורצי דרך, המסוגלים להכות חזק כמו גרזן ולפעול במדויק כמו טיל טומהוק.
“יזמים ובעלי עסקים הם אנשים מדהימים. יש להם חזון ומוטיבציה להגיע לאנשים ולפתור להם בעיות, או להעניק להם שירות משנה חיים. אנחנו רוצים לקחת את הרעיון של היזם ולהפוך אותו לטיל שפוגע בדיוק במטרה והיום עם הAI אנחנו יכולים באמת לדייק”, מספר תומר, “אנחנו מקשיבים ליזמים באמת. לחלומות ולכישרונות שלהם, ומתחברים אליהם. המטרה שלנו היא לגרום לכולם להכיר את הרעיון של היזם ולהתנסות בו – זה שיווק אמיתי.״
אי אפשר להחליף את הדמיון האנושי – הוא עדיין הדבר המדהים ביותר בעולם
הראל לא מודאג “מהשתלטות המכונות״. ״בכלל לא – להפך! ה- AI מאפשר לנו לייצר חלומות, לגרום לדברים שרק חלמנו עלינו להפוך לאמיתיים” הוא מסביר כי את הדמיון האנושי אי אפשר להחליף והוא עדיין הדבר הכי מדהים בעולם, אבל עכשיו אנחנו יכולים לתת לו כלים עוצמתיים. ״אני מאמין שבסוף אנשים מדברים עם אנשים – הבינה המלאכותית נותנת לנו כוחות על, בתוך השיח האנושי. אנחנו יכולים למתוח את גבולות הדמיון, וזה הכוח של העולם החדש״.
מקסום חוויית הלקוח באמצעות טכנולוגיה מתקדמת
“מי שיבין את העולם החדש של הבינה המלאכותית ינצח במשחק”, מסביר תומר. ״החזון של “טומהוק” הוא למקסם כל אינטראקציה עם הלקוח – להפוך כל משתמש לשגריר של המותג באמצעות תוכן איכותי, דוגמאות מוחשיות, שמספרים את סיפור המותג בצורה אטרקטיבית ומשכנעת״.
איך אינטליגנציה מלאכותית משנה את פני עולם הפרסום: מהפכת המיקוד והאופטימיזציה
הבשורה של ה AI לעולם הפרסום נראית מאד מבטיחה אבל ניסיתי להבין קצת יותר לעומק, איך זה נראה בפועל. ״תראי, יזמים רבים מבינים היום שהעסק שלהם זקוק ליותר. כדי להרים קמפיין מוצלח צריך שיווק הוליסטי״ הראל מדבר על כך שאנשי מקצוע יצירתיים כמוהו, מביאים לשולחן את הניצוץ, את הקופירייטינג המבריק, ובינתיים, הAI תעשה את מה שהיא עושה הכי טוב. כלומר את הצד הטכני – תדייק ותייעל את הנתונים, תפצח את הקהלים ועוד המון פונקציות חדשות שצצות על בסיס יומיומי כך. והכל נע בקצב מהיר, מאד מהיר. ״אני תמיד מחפש את לגייס את הטאלנט החדש״ חולק הראל, ״כך שאנחנו יכולים לבחור את האנשים הכי מובילים בכל רגע נתון שיעבדו על כל פרויקט. התחום מתקדם מהר וצריך להיות עם היד על הדופק״.
התאמה אישית (Personalization)
אחד הדברים שהבינה יודעת לעשות בצורה מדהימה, מהירה ומדויקת היא ניתוח נתונים. אנשי פרסום ושיווק שעובדים בעולם העכשווי מבינים את החשיבות של ניתוח הרגלי הצריכה והתנהגות של קהלים ספציפיים. הבינה מספקת את הידע, אך הקופירייטר האנושי משתמש בנתונים כדי לנסח מסר יצירתי ורלוונטי שמרגיש אישי לכל לקוח. ״המידע הרב, דיוק הנתונים היכולת לפצח קהלים בצורה מדויקת, זו מתנה עבורנו, אנשי הפרסום״ מסביר לי הראל. ״ככה אנחנו יכולים לעשות התאמה אישית ולהביא את הקהל המדויק לכל קמפיין. זה מדהים לראות איך זה משפיע על האנשים בשטח״.
יצירת תוכן בעזרת AI
כולנו כבר משוחחים עם הצ׳אט GPT פה ושם, ואולי גם מבקשים ממנו לנסח לנו פוסט, או טקסט כלשהו – וזה באמת מדהים. רבים מאיתנו כבר התנסו במידג׳רני – אבל אחד הדברים הכי מרהיבים הוא הסרטונים שהאינטליגנציה המלאכותית יכולה לייצר. ״זה אולי אחד הדברים הכי מרגשים לדעתי״ מסביר הראל בהתלהבות ״בעיקר בגלל שאנחנו יכולים להפיק סרטונים מעולים, מלאי יצירתיות והומור בהם הדמיון האנושי יכול לפרוח. הבינה יכולה לעשות פחות או יותר הכל, זה מדהים. פתאום אין גבול למוח האנושי״.
אופטימיזציה תוך כדי תנועה
מעקב אחרי הנתונים בזמן אמת יכול לעזור לקחת החלטות תוך כדי תנועה. AI יכולה לעקוב בזמן אמת אחרי הצלחתם של קמפיינים ואפילו לשנות אסטרטגיות בהתאם לנתונים. אבל כדי לדעת איך למנף את הנתונים האלה צריך יכולת לחשוב בצורה יצירתית ולאתגר את האלגוריתמים, היכולת הזו שייכת לבני האדם.
הראל מספר לנו גם על כלים חדשים (סוכן אישי בצ’אט) שלומדים את כל פרטי העסק ויכולים לנהל שיחות עומק עם הלקוחות ברמה של מנהל העסק! אולי אפילו למעלה מכך – אחרי הכל יכולת הלמידה של הבינה המלאכותית בלתי מוגבלת. ״בעצם מדובר בצ׳אט שהרמה שלו לא נופלת מהרמה של מנהל העסק, והוא יוכל לענות על כל שאלה בקלילות ובצורה מקיפה, והוא לומד את העסק תוך כדי״. נשמע כמו חלום? האמת שהראל כבר מפעיל את הפונקציה בכמה עסקים והוא מספר שזה עובד מדהים.
הראל כמו רבים אחרים מדבר בעצם על חזון לעולם חדש ומרגש. הוא מאמין בעתיד שבו שיווק דיגיטלי מתמקד לא רק בטכנולוגיה, אלא גם במגע האנושי. “המכונות לא יחליפו את האנשים, אלא יאפשרו לנו להגיע רחוק יותר, בדיוק רב יותר ובמהירות רבה יותר”, הוא מסכם. אז הרכבת, או החללית של האינטליגנציה המלאכותית יצאה לדרך. העתיד כבר כאן – הצטרפו אליו.