Friday, March 14, 2025

אולי יעניין אותך

עשרת הדברות לניהול משבר רפואי

מניסיון, כשקרוב משפחה נכנס למשבר רפואי, האדמה מתחילה לרעוד.
בשל המצב הרגשי הקשה וחוסר הוודאות, רוב האנשים פועלים ללא שיקול דעת ומבזבזים כסף וזמן יקר, לכן חשוב מאוד לזכור- באירוע רפואי יש לפעול באופן ברור ומסודר – עם השכל ולא עם הרגש. לפניכם עשרת הדברות לניהול משבר רפואי שיעשו לכם סדר:

קרדיט: יח"צ - לינוי בר גפן, מנכ"לית חמל בר גפן
קרדיט: יח”צ – לינוי בר גפן, מנכ”לית חמל בר גפן

1. לנהל מעקב מסודר – סיכומים רפואיים, תוצאות בדיקות, כל מסמך ותיעוד צריך להיות מקוטלג ומסודר בתיקיה במחשב, לפי נושאים ותאריכים, עם גיבוי.

2. להיות המנכ”ל של המשבר, לא הקורבן שלו – אי אפשר לעבור משבר לבד, צריך ליצור סביבך צוות שבו לכל אחד יש תפקיד, יעדים מוגדרים ומשאבים שהוקצו לו לשם כך. התפקיד שלך הוא לנהל את הצוות הזה, לא להיות אחרונת העובדים בו.

3. את הולכת לטעות והרבה, אבל אפשר לצמצם את זה – את תמצאי את עצמך מבזבזת הרבה זמן, כסף ואנרגיה על הפתרונות הלא נכונים. זה בסדר, אין לימוד בלי טעויות. לכן כדאי לעשות שיעורי בית לפני כל מהלך, והם לא כוללים רק בדיקה אצל חברים או מטופלים אחרים, אלא גם קריאת מחקרים ושיחות עם אנשי מקצוע.

4. לא לפעול רק מתוך נקיפות מצפון – אמירות כמו “אין סכום שאני לא מוכנה להוציא על זה” כשמדובר במשבר רפואי לא מעידות על נאמנות ומחויבות אלא זועקות לשרלטנים “אני חשה אשמה שלא הצלחתי לפתור את הבעיה ופנויה להונאה, נסו אותי”.

5. זכויות תלויות בזכויות – בישראל מיצוי של זכויות מסוימות תלוי במיצוי מוקדם של זכויות אחרות. כך, למשל, לא תוכלו לקבל הנחה בארנונה על מוגבלות אם לא עברתם קודם בביטוח לאומי וכד’. לכן יש חשיבות גדולה בתכנון ומיפוי מדויק של הזכויות לפני שמתחילים לממש אותן.

6. לנקות רעשי רקע – לאורך הדרך, בעיקר בשלבים הראשונים, תשמעו הרבה אמירות בסגנון “לדוד של גיסתי קרה ממש אותו דבר והנה מה שהוא עשה”. לחייך בנימוס, אבל להימנע מהתמסרות לעצות ורעיונות שלא מצאתם להן גיבוי מקצועי.

7. ניהול מבקרים וסקרנים הוא קריטי – במהלך אישפוז, פתחו קבוצת וואטסאפ אחת בלבד לכל הקרובים והודיעו שכל העדכונים יהיו רק בה. חלקו את בני המשפחה והחברים לביקורים ביחידים או בזוגות בלבד, כדי להמנע ממצב בו לאורך זמן חסרים לכם מבקרים שכבר נכחו במפגש קבוצתי.

8. מותר לכעוס, מותר לחשוב מחשבות איומות – כן, אנחנו גם כועסים על החולה לפעמים, יש פעמים שנגעלים או חשים דחיה. זה מאוד טבעי ונפוץ. הבעיה היא שהתרבות אוסרת עלינו להחצין את הרגשות האלה והם מבעבעים מבפנים. לכן כדאי להצטרף לקבוצה של אנשים במצב דומה שבה יש לגיטימציה “לאוורר” את התחושות הקשות או לפנות לטיפול רגשי אצל פסיכותרפיסט/ית עם מומחיות בחוויית אובדן וטראומה.

9. אז מה אם כתוב שמגיע לכם – אנשים נדהמים לגלות שמול כל רשות צריך להוכיח במסמכים כל טענה, שמותר למשרדי ממשלה לא לענות גם שבועות וחודשים ואז כשהם עונים זו תשובה סתומה ואניגמטית: “חסרים מסמכים”. כלומר העובדה שאתם לא עונים במדויק על הקריטריונים לא אומרת שבניהול נכון של המו”מ התנאים לא יוגמשו לטובתכם.

10. זה לא תמיד יהיה ככה, אבל גם אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור – החרדה וחוסר הוודאות בזמן משבר עלולים לגרום לפנטז כל הזמן לחזור אחורה בזמן, לתקופה שלפני קרות המשבר, שבעיני רוחנו פתאום תצטייר כנפלאה יותר מכפי שהייתה באמת. המצב המשברי אומר שנכנסנו לפרק חדש בחיים. פרק מורכב, אבל לא רק רע. יש בו גם רגעי חסד, יכולת לחשל אותנו רגשית ורוחנית ואפילו אמצעי לצמיחה.

צוות חמ”ל בר גפן הוקם כדי לעשות לכם סדר ולרכז עבורכם את הטיפול בכל הזכויות והצרכים של החולים במקום אחד.
בעזרת הניסיון הרב, הידע, והיכולת שלנו, נוכל להפוך את המשבר הרפואי אליו נקלעתם לקל ופשוט יותר, על מנת שתוכלו לתמוך רגשית בקרוב המשפחה ולא תתרוצצו בין הגופים השונים כדי לקבל מענה.

אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים לגבי השירות של החמ”ל לחצו כאן או מלאו את הפרטים:

Latest Posts

הלקוח מאשר כי הוא מעוניין לקבל שיחת טלפון שיווקית מאת המפרסם וכי מספר הטלפון אינו רשום במאגר "אל תתקשרו אלי" של הרשות להגנת הצרכן

כתבות מובילות

אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם